Kjellerupegnens Filmklub

Om filmklubben

Kjellerupegnens Filmklub har eksisteret siden 1985 og er medlem af landsforeningen Danske Børne- og Ungdomsfilmklubber.

DaBUF organiserer omkring 74 filmklubber spredt ud over hele landet – samt i Grønland. Disse filmklubber har visninger for i omegnen af 56.000 børn årligt. DaBUF hjælper de frivillige, som driver klubberne med at udvælge, distribuere og i mindre grad producere film, som giver børnene lødige oplevelser med filmmediet.

Dabuf arbejder for, at der i Danmark bliver tilbudt flere og bedre film for børn og unge.

Børnebiffen er et tilbud til de 3-5 årige og deres forældre/ bedsteforældre. Børnebiffen varer ca. 30-40 minutter og er en samling af 3-6 korte film. På den måde mister de små ikke fokus og begynder ikke at kede sig.

Programmet er sammensat af Det Danske Filminstitut, så det er kvalitetsfilm, og der er virkelig tænkt over, at repertoiret passer til målgruppen.
Giv dit barn et rigtig god introduktion til filmmediet og biografen og ta’ en tur i Børnebiffen.

Filmklubbens film er specielt udvalgt til børn fra ca. 6 år.
Vi bestræber os på at, opfylde nogle specifikke kriterier for vores  filmvalg:
En dansk film, En klassiker, En animationsfilm og En skæv film.

Børn fra hele Silkeborg kommune er meget velkomne.
Voksne der gerne vil følges med deres barn skal også købe medlemskort.
Der sælges ikke enkeltbilletter – kun medlemskort.

Børnebiffen:     75,00 kr.
Filmklubben: 130,00 kr

Filmene vises i Mosaikken Tinghusvej 16, 8620 Kjellerup på lørdage.

Der er en voksen fra filmklubben tilstede ved alle forestillinger og før alle filmvisninger gives en kort indledning.

Børnene må gerne medbringe slik, da det ikke kan købes i Mosaikken.

Bestyrelse:

Lisbeth (Formand) 30 59 30 38